آنتن مرکزی و ماهواره مرکزی

مولتی سوییچ چیست و چه کاربردی در آنتن مرکزی و ماهواره مرکزی دارد؟
قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم که مولتی سوئیچ چیست بهتر است این سوال مطرح شود که ماهواره مرکزی چیست . چرا که مولتی سوئیچ یکی از اجزای آنتن مرکزی و ماهواره مرکزی میباشد.
در واقع به مجموعه ای از قطعات جهت دریافت و ارسال سیگنال ( افست)، آنالیز و مبدل سیگنال ( کواترو) ، یکپارچه کردن و در نهایت تقسیم سیگنال ( مولتی سوییچ)، ماهواره مرکزی ساختمان گفته میشود. که هدف استفاده از سیستم های آنتن مرکزی و ماهواره مرکزی این است که پشت بامی تمیز و نمای ساختمانی شکیل و زیبایی را به ساکنین هدیه دهیم و همچنان دریافت سیگنالی بالا و یکسان را به تمامی واحدهای ساختمان ارسال کنیم با این شرط که کیفیت های کانالهای دریافتی به بالاترین شکل ممکن باشد.

در این عکس کاملترین سولیشن برای سیستم آنتن مرکزی ماهواره که برای یک ساختمان ۳۰۰ واحدی طراحی شده را میتوان مشاهده نمود که تمامی طراحی آن توسط تیم ژرمنتکست به انجام رسیده است.

ماهواره مرکزی

در عکس زیر یک شماتیکی از ورودی ها و خروجی ها در آنتن مرکزی و ماهواره مرکزی مشاهده میکنیم.

ماهواره مرکزی

مهمترین قطعه ماهواره مرکزی چیست؟

یکی‌از قطعات اصلی آنتن مرکزی ساختمان و ماهواره مرکزی ساختمان ، مولتی سوییچ میباشد در واقع تمامی سیمهای گیرنده سیگنال یا همان سیگنالهای دیش مرکزی و آنتن مرکزی و سیم های دوربین های مدار بسته( که از طریق مدولاتور به سیم آنتنی تبدیل شده )، تماما وارد مولتی سوییچ میشود و وظیفه این قطعه این است که پس از دریافت تمامی این سیگنال ها ، آن را آنالیز و تفکیک و در نهایت مدولاسیون کند و در این سیگنالها به صورت یکپارچه و فقط با یک عدد سیم به واحد ها انتقال بدهد تا از طریق گیرنده های دیجیتال یا همان ستاپ باکس ها که اسم دیگر آن رسیور است این سیگنال را به صورت فرکانس دریافت و در نهایت کانالهای دلخواه را بتوان تماشا کرد.

به طور کلی اگر بخواهیم‌تعریفی ساده از مولتی سوئیچ داشته باشیم میتوان گفت:
به مدارهایی یکپارچه و متشکل از تجهیزات دریافت، تقسیم، تقویت و در نهایت پخش سیگنال به مصرف کننده، مولتی سوئیچ گفته می شود. در واقع سیگنال های با کیفیت بالا توسط آنتن مرکزی و ماهواره مرکزی که به مصرف کننده نهایی یعنی آپارتمان ها و هتل ها و شهرک های مسکونی و … ارسال می شود ، از طریق مبدل فرکانسی دریافت می شود و از طریق کابل آنتن وارد مولتی سوئیچ می شود و در نهایت این فرکانس های تفکیکی پس از دریافت به صورت سیگنالی مطلوب و با کیفیت به هر واحد انتقال داده می شود.

به زبان ساده،فقط از طریق مولتی سوییچ میتوان تمامی کانال های آنتن مرکزی و ماهواره مرکزی و دوربین را با سیگنالی مطلوب به هر تعداد مشترک ارسال کرد که این مشترکین میتوانند از ۸ تا ۸۰۰۰ واحد باشند. که کیفیت مولتی سوئیچ جهت تفکیک این فرکانسها بسیار حائز اهمیت میباشد و مساله اصلی همین کیفیت محصول است که ژرمنتکست را با تمامی محصولات مشابه دیگر متمایز کرده است.

جهت دیدن محصولات بیشتر میتوانید به سایت اصلی ژرمنتکست مراجعه نمایید

germantechsat.com.tr

مولتی سوییچ مولتی سوییچ مولتی سوییچ

footer footer footer footer footer footer footer
© کپی رایت - ژرمنتکست - طراحی شده توسط محمد ژولایوسفی